Great Barrier Reef - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Johan & Lotte - WaarBenJij.nu Great Barrier Reef - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Johan & Lotte - WaarBenJij.nu

Great Barrier Reef

Door: Johan & Lotte

Blijf op de hoogte en volg Johan & Lotte

28 Maart 2013 | Australië, Bundaberg

Hallo Allemaal,
Wij zitten in Bundaberg, ongeveer 360 km boven Brisbane.

Onze eerste dag in Cairns hebben wij rustig aangedaan, bijkomen van de vlucht. De tweede dag zijn we met een boot het Great Barrier Reef op gegaan, het was werkelijk prachtig! Zeeschildpadden, roggen, haaien, nemo's en nog heel veel andere gekleurde vissen gezien.

De dag daarna zijn we naar een plek geweest waar we op krokodillencruise konden om wilde krokodillen te spotten. 2 Juvenils (jongen), gezien van 1 en 2 jaar oud. En een mannetje van 4 meter. Erg indrukwekkend.

3 dagen terug zijn we met een dag tocht de Whitsunday Eilanden in geweest. Ook erg mooi. Heerlijk gesnorkeld en gezwommen. In Stingersuits, want er zitten hier veel Stingers (kwallen die in sommige vormen zelfs dodelijk kunnen zijn). Ook hier weer prachtige vissen en zeeschildpadden gezien.

Nu paas weekend voor de boeg. Goede vrijdag is hier heilig en dan gaat alles dicht, beetje zoals eerste kerstdag. De rest van het paasweekend zijn er veel markten enzo maar zijn de supermarkten tenminste wel weer open. We hopen morgen over overmorgen bij Fraser Island aan te komen om daar een dagtrip te maken.

Foto's komen weer op facebook!!
Liefs... Xx

• 28 Maart 2013 - 18:58

Astrid:

Hallo Lotte en Johan,
    Ik reageer bijna nooit maar lees wel jullie verslagen, het is enig om te lezen wat jullie allemaal beleven, al die mooie dieren van dichtbij zien lijkt me prachtig, dat is heel wat anders dan naar een natuurfilm kijken.
    Geniet er maar lekker van!
    Het is hier steeds zo koud.......
    Liefs van Astrid

• 28 Maart 2013 - 21:45

Annemarie:

Hee Johan en Lotte,
    Erg leuk te lezen wat jullie allemaal meemaken, zien en doen.
    Klinkt gaaf!:D fijn dat jullie t naar je zin hebben.
    Geniet er nog lekker van!
    Liefs xx hier van uit t koude Nederland ;)